Dag 5: Viana do Castelo - Reisverslag uit Tineo, Spanje van 2018Dimphy - WaarBenJij.nu Dag 5: Viana do Castelo - Reisverslag uit Tineo, Spanje van 2018Dimphy - WaarBenJij.nu

Dag 5: Viana do Castelo

Blijf op de hoogte en volg

31 Juli 2018 | Spanje, Tineo

Hallo allemaal,
Ondertussen ben ik alweer ongeveer 57 kilometer verder. Tot en met gisteren ging de camino langs de kust. De branding van de Atlantische Oceaan was erg heftig, mooi om te zien. De route liep over vlonderpaden op het strand. Dat loopt echt lekker. Zondag was het erg warm. Ook kwam ik in meer toeristische plaatsen en liep ik stukken over boulevards. Zondag was dat niet erg rustig lopen, veel lawaai van motoren, de boulevards vol flanerende mensen en veel joggers. Opvallend toch dat de meeste joggers niet erg gelukkig kijken... Het was op maandagochtend om 7 uur heel wat orettiger om vanuit Póvoa de Varzim het eerste stuk ook over de dan uitgestorven boulevard te lopen. Maandag was het bewolkt met soms miezerregen. Een Nederlands echtpaar sprak me aan en wilde van alles weten over het lopen van camino's. Leuk gesprek was dat.
Vandaag weer strakblauwe lucht en zon. De route ging voor het eerst iets het binnenland in, door mooie eucalyptusbossen. Maar ook met meerdere pittige stijgingen. De herbergen zijn tot nu toe prima. Zondag werd ik zeer hartelijk ontvangen en kwam de hospitalero nog een paar keer vragen of alles naar wens was. Ook heeft hij een mooie tekening in mijn pelgrimspas (credential) gemaakt. Die dag deelde ik de kamer met 3 Spaanse vrouwen van midden veertig. Zij zijn jeugdvriendinnen, wonen ver van elkaar vandaan. Op z'n Spaans: een drukte van jewelste maar erg gezellig. Gelukkig spreekt een van hen Engels. Gisteren ben ik met hen en een Portugees gaan eten, uiteindelijk schoven een Duitser en een Frans echtpaar ook nog aan. De sangria en wijn vloeiden rijkelijk, het was erg gezellig. Tot het schrijven van een verslag kwam ik gisteren dus niet meer...
Vandaag slaap ik in een klooster en heb een kamer met deze drie en nog een vierde Spaanse. Ze zijn boodschappen doen, daarna gaan we samen eten.
Morgen neem ik afscheid van hen, ze hebben minder dagen dan ik en willen morgen 29 km lopen. Gelukkig heb ik de tijd. Dat is wel heel erg fijn!
Zo, nu zijn jullie weer een beetje bij. Tot de volgende keer!
Veel groetjes Dimphy














  • 31 Juli 2018 - 17:55

    Frans:

    Het loopt gesmeerd Dimphy. Maar ja wat wil je met lekker eten en flink besproeid met sangria...
    Begin mei hebben Piet Creemers en ik besloten dat we de laatste Camino hebben gelopen. Maar als ik jouw berichten lees begint het verdorie weer te kriebelen. Zal me er bij neer moeten leggen dat het virus een chronische uitwerking heeft. Het zij zo.
    Wat de hitte betreft het schommelt hier ook rond de 30 gr. En alles kurk- en kurkdroog.
    Tot jouw volgende verhaal. Alle goeds.

  • 31 Juli 2018 - 18:20

    Bernadette:

    En wederom een enthousiast en gezellig wandelverslag! Ik merk dat je er weer volop van geniet. Nou, houden zo!
    Hier is het iedere dag weer erg heet, rond de 30-32 graden!!!! Puffen!!!
    Dimphy, wandel met plezier verder. Groetjes van ons, Bernadette.

  • 01 Augustus 2018 - 05:45

    Jos:

    Erg leuk om weer het enthousiaste verslag van de Camino te lezen, Dimphy. Er was blijkbaar toch weinig reden om je druk te maken over “te weinig geoefend”, dat is heel fijn. Bijzonder dat je altijd toch weer interessante mensen op je pad tegenkomt! Heel veel succes verder op je tocht en geniet ervan!!

  • 01 Augustus 2018 - 10:06

    Merlijn:

    Hoi Mam! Klinkt als een hele fijne camino! Mooie wandelpaden en fijne mensen, wat wil je nog meer! Ik kan me wel voorstellen dat die joggers niet blij kijken hahaha. Heel veel succes de komende dagen en natuurlijk ook nog veel plezier maar dat komt vast goed! xxxxxxxx Lijn

  • 01 Augustus 2018 - 10:06

    Merlijn:

    Hoi Mam! Klinkt als een hele fijne camino! Mooie wandelpaden en fijne mensen, wat wil je nog meer! Ik kan me wel voorstellen dat die joggers niet blij kijken hahaha. Heel veel succes de komende dagen en natuurlijk ook nog veel plezier maar dat komt vast goed! xxxxxxxx Lijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Tineo

Actief sinds 07 Juli 2018
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 4369

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: