Dag 6: Paço - Reisverslag uit Tineo, Spanje van 2018Dimphy - WaarBenJij.nu Dag 6: Paço - Reisverslag uit Tineo, Spanje van 2018Dimphy - WaarBenJij.nu

Dag 6: Paço

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg

01 Augustus 2018 | Spanje, Tineo

Hallo allemaal,
Vandaag heb ik afscheid genomen van de Spaanse dames. Zij liepen vandaag 29 km en dat vind ik echt te veel. En ik had gehoord dat er na 11 km een super mooie herberg zou zijn. Daar ben ik nu en het is hier inderdaad super. Alles: ruime kamers, de stapelbedden staan niet vlak naast elkaar en zijn degelijk, dus geen gekraak. Bedden
opgemaakt , grote handdoek, regendouche, gezellig ingericht, hangmatten tussen de bomen. Echt super!
Het was enerzijds jammer van de Spaanse dames afscheid te nemen, maar ik had ook weer behoefte aan mijn eigen tempo en ook rust. Zoals het Franse echtpaar zei: we zien ze niet , we horen ze niet, nou dan zij ze niet vlakbij. Het zijn vrolijke en gezellige dames!
Mijn naam gaf nog wel problemen: toen ik mijn naam zei, zeiden zij in koor 'huh'?. Even werd er nagedacht, toen zei een van hen 'Daohne' en dat werd door de anderen meteen overgenomen. De volgende dag wilden ze toch wel weten hoe mijn naam geschreven wordt maar uitspreken lukte niet. Vanaf dat moment noemde de een me consequent Daphne, de tweede zei Delphi en de derde noemde me Demphi. De 'i' als tweede letter lukte niet. Grappig is dat mijn nicht die in Frankrijk wordt daar altijd Daphne genoemd wordt.
De route vandaag was prachtig over een mooie rustige boulevard en over vlonderpaden langs de zee. Strakblauwe lucht, mooie kleuren.
Nog in Viano do Castelo kwam ik een Duits meisje tegen, ik had haar gisteren ook even gezien en we zijn samen tot Paço gelopen. Zij wilde nog 9 km verder ondanks een aantal blaren. Maar ze zei dat het kletsen veel afleiding gaf.
Vanmiddag heb ik in de heerlijke tuin in een hangmat gelegen, vanavond heb ik met 4 jonge Duitsers gegeten. Op de een of andere manier trekken de Portugese camino's veel Duitsers aan.
Morgen 20 km.
Zo dat was het weer voor nu. In de verte kunnen we de zee zien en we verwachten een mooie zonsondergang.
Veel groetjes,
Dimphy

  • 01 Augustus 2018 - 20:16

    Nens:

    Ha Dimphy! Wat een mooie verhalen weer !Ik kan me voorstellen dat je hier elk jaar weer veel energie uit haalt. Fijne tocht verder. Liefs Nens

  • 02 Augustus 2018 - 07:57

    Arthur Kuilboer:

    Het zijn belevenissen Dimphy! Wat een naam al teweeg kan brengen.
    Ik denk dat het juist die ontmoetingen zijn die, naast het contemplatief zelf wandelen, zo'n toch zo bijzonder maken. Ik wens je nog veel van dat soort ontmoetingen toe op je reis. Groet, arthur

  • 02 Augustus 2018 - 11:37

    Marijke Thijsse:

    Wat geniet je weer heerlijk van je camino en zo leuk je verhalen te lezen. Ik krijg er zo'n zin in weer eens zo'n tocht te maken. Mooi al die ontmoetingen en gezellige gesprekken met mensen, die je voorheen nooit gekend hebt en waar je toch heel direct mee kunt communiceren. Voor vandaag ook weer een fijne dag met mooie ontmoetingen en niet te steile paden. Alle goeds en plezier!!!!

  • 02 Augustus 2018 - 17:47

    Anniek:

    Wat gezellig om alles weer mee te beleven. Genieten .... groetjes Anniek

  • 02 Augustus 2018 - 18:11

    Frans:

    Mooie tocht. Zal zo wel lukken. Is het bij jullie ook zo warm? Hier komen de temperaturen een stuk boven de 30 gr.C. Veel verschillende weertypen in Europa. Hier krijgen we de 2e hittegolf. Die mag aan jullie voorbij gaan. Maar een pelgrim neemt het leven zoals het komt en dat is wel zo gemakkelijk.
    Groeten en geniet ervan. Frans

  • 03 Augustus 2018 - 13:04

    Marijke:

    Leuk weer zo te kunnen lezen over je belevenissen en ontmoetingen. Fijn dat je je eigen tempo en ritme kunt kiezen en kunt genieten van wat je tegenkomt. Goede tocht verder, Marijke

  • 03 Augustus 2018 - 16:00

    Ine:

    Hallo Dimphy

    Zo te lezen ben je alweer een eind gevorderd en heb je weer leuke mensen ontmoet .Dat onverwachte lijkt me echt te gek. Is het niet te warm om te lopen ??
    Je bent allang op de hoogte van de hitte hier. We zitten voornamelijk binnen en eten af en toe een ijsje.
    Is nu toe gestaan en lekker zoute bouillon maak ik.
    Gisteren was ik in Limburg voor een begrafenis , via mijn broer krijg ik regelmatig bericht van de een of andere neef of nicht die is overleden. Het komt altijd slecht uit.....nu dacht ik echter , ik heb tijd , alle activiteiten liggen op zijn gat en waarom zou ik niet gaan om weer eens een hoop familieleden te zien.
    Nou Dimphy het was me toch gezellig, we hadden elkaar wel 40-45 jaar niet gezien. En het leuke is dat je elkaar nog herkent.
    Je moet weten dat we vroeger met 4 families bij elkaar woonden. 3 huizen naast elkaar en wij woonden 50-60 mtr. verder, o wat ver !!!, 17 neven en nichten van uiteen lopende leeftijden zijn zo samen opgegroeid. Uitzonderlijk.
    En dan hadden we nog een oom en tante , ook in dezelfde straat, die ongetrouwd waren, maar die hoorden er gewoon bij.
    Ja het was een compleet feest. En dan bij de koffie tafel al die taarten...dik met slagroom belegd,ik heb mijn ogen uit gekeken. Echt op zijn Limburgs , heb dan ook 2 stukken taart gegeten . HHmmmm
    Vroeger was dat normaal. In een mum van tijd waren alle taarten , na de broodjes , op.
    Ik heb vreselijk gelachen.

    veel succes weer verder , groet Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Tineo

Actief sinds 07 Juli 2018
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 4367

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: