Dag 12: Pontevedra - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van 2018Dimphy - WaarBenJij.nu Dag 12: Pontevedra - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van 2018Dimphy - WaarBenJij.nu

Dag 12: Pontevedra

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg

07 Augustus 2018 | Spanje, Pontevedra

Hallo allemaal,
Na het schrijven van mijn vorige verhaal heb ik samen met de Nederlands-Australische Theda gegeten. We vonden een leuk leeg terras, maar nee, we konden in een hoekje wel een tafeltje krijgen, alle lege tafels waren gereserveerd. Het was toch al zeker 20.30 uur. We dachten al dat we vanwege ons pelgrimkloffie in de hoek moesten, maar nee, ruim na 21 uur liep het terras echt vol. We zijn in Spanje! In de herberg zijn trouwens ook weer veel bekenden. Vanwege het festival (in iedere stad is in deze periode wel een of ander fiësta) is er rond middernacht nog een groot vuurwerk geweest, vertelde men mij de volgende ochtend, ik heb niets gehoord!
Zondag stond Vigo op het programma. Een heel grote stad, gek is dat daar geen herberg is. Via Italianen die ook in de herberg waren, kregen de Nederlands-Australische Theda en ik het telefoonnummer van iemand in Vigo die een betaalbaar onderkomen bood. De Italianen hadden al geboekt. We hebben meteen gebeld en hadden samen de laatste kamer. Het was wat vaag, we zouden om 17 uur op een bepaald punt worden opgehaald. Onderweg naar Vigo heb ik niemand van de anderen gezien. Wel ben ik Sara uit België tegen gekomen en heb ik afscheid van haar genomen omdat haar tijd erop zat, dus leuk dat ik haar onderweg nog getroffen heb.Toen ik de stad binnen kwam, bleek ik nog 4 km door de stad langs drukke wegen te moeten lopen en het was zéér heet. Ik heb toen na lang twijfelen besloten een taxi te nemen. Later hoorde ik dat anderen dat ook gedaan hebben.
Ik was benieuwd of het allemaal zou lukken met onze slaapplek,maar inderdaad was iedereen op het afgesproken tijdstip op de afgesproken plek en werden we ook opgehaald. Het bleek een eenvoudig driekamer appartement mét wasmachine. We sliepen er met z'n zevenen. Gezamenlijk hebben we heerlijke tapas gegeten.
Maandagochtend heb ik afscheid genomen van Theda, zij moest ook stoppen in Vigo.
Ik ben maandag naar Redondela gelopen. Daar komen de kustroute en de binnenland route bij elkaar. Omdat de Duitse vrouwen die ik de tweede dag onmoet heb me hadden verteld dat het hier heel druk wordt en zij toen geen slaapplek hebben kunnen vinden, had ik afgelopen zaterdag al voor gisteren in Redondela en vandaag in Pontevreda gereserveerd. Je wil dat eigenlijk niet, maar het is helaas nodig. En dat is gebleken. Het is plotseling gigantisch druk, groepen jongeren en groepen 'toeristgrims ' (laten hun bagage vervoeren).
De routes waren de laatste dagen pittig met forse stijgingen. Maar gelukkig is het niet meer zo heet. Gisteren was het mistig (dus na pittige stijging helaas geen vergezicht) en zelfs 19 graden kouder dan de dag daarvoor.
Vandaag aangekomen in Pontevreda. Een route met weer stijgingen maar ook door mooie bossen (in de file!). Het laatste stuk was fantastisch langs een meanderend riviertje. Het was een super gezellige dag. Gisteren vroeg een jonge Poolse of we samen konden lopen en dat ik niet snel loop, vond ze geen probleem. Onderweg sloot een stelletje aan (hij Columbiaan,zij Spaanse). Ik was die twee gisteren ook tegengekomen en op een gegeven moment gingen ze verder. Toen ik hem zag, vroeg hij meteen of ik gisteren op de weg ' Go Holland' had zien staan. Dat is zo en ik vond dat zo grappig dat ik er een foto van heb gemaakt . Hij had dat voor mij opgeschreven! En ook nog op een onduidelijk punt een pijl van takken voor mij neergelegd. Heb ik óók gezien. Dat zijn super leuke dingen.
Morgen start ik de dag weer met dit groepje, we gaan allemaal de Camino Espiritual lopen. De eerste etappe is 24 km,de laatste 12 daarvan voortdurend stijgend, dus ik heb besloten de etappe in 2 dagen te doen. Dus na 12 km morgen nemen we afscheid. Ik heb opnieuw (met héél veel moeite) een slaapplek kunnen reserveren. Hoe dat zit, vertel ik de volgende keer!
Veel groetjes, Dimphy





  • 07 Augustus 2018 - 17:14

    Toos:

    Hoi Dimphy,
    Het gaat jou voorspoedig af en het is gezellig op de route. Je lijkt het super gemakkelijk te doen. Knap hoor. Wat weer een mooie prestatie die ik graag volg.
    Dank voor de mooie beschrijvingen. ga zo door.

    Veel groetjes, Toos en Sjra

  • 07 Augustus 2018 - 17:27

    Mieke Jonkman:

    Hoi Dimphy,
    Al weer een stapje dichter bij je doel! En wat een ontmoetingen weer, wat me opvalt is dat het voornamelijk jonge mensen zijn of lees ik niet goed?
    In de Sparrenhoeven gaat het prima, al is het wel puffen met 35 gr. Gisteren Jos nog even gesproken, hij ziet er goed gebruind uit en verheugt zich op de wandelvakantie.
    Geniet, nog een fijne tijd, groetjes,

    Mieke Jonkman

  • 08 Augustus 2018 - 07:45

    Arthur Kuilboer:

    Dag Dimphy,
    Het wordt kennelijk steeds ingewikkelder om op tijd een slaapplek te regelen. Daar gaat veel tijd in zitten en dat lijkt me niet echt leuk. Misschien moet er maar een keten er maar eens in stappen om dat geregel van jullie over te nemen. Dat zal een zorg minder zijn. Veel plezier met de volgende delen van je tocht.
    Groet,
    Arthur

  • 08 Augustus 2018 - 09:22

    Frans:

    Jammer dat het bijna niet anders kan dan te reserveren. Zo gaat de charme van de Camino toch wat verloren. Ook de toeristgrims, een nieuw woord voor me, dragen ook niet bij tot die typische Camino-sfeer. Anderzijds, mensen moeten doen wat ze zelf willen en misschien wel moeten doen. Iedereen draagt zijn/haar eigen rugzakje.
    Wat een leuke ontmoetingen heb je Dimphy en dat is ook een van de belangrijkste redenen waarom de Camino zo aantrekkelijk is. Hier was het gisteren rond de 35-36 gr. C. Is het bij jullie ook zo heet?

    Geniet van je tocht en tot je volgende bericht. Frans

  • 08 Augustus 2018 - 16:19

    Bernadette:

    Hoi Dimphy, weer genoten van je verslag. Leuk en fijn dat je zoveel ontmoetingen hebt die heel goed bevallen. Gelukkig dat je iedere keer een goede slaapplaats hebt. Jammer dat het zo'n geregel iedere keer is. Maar je slaagt er iedere keer weer goed in. Heel veel plezier en succes bij de volgende kilometers. Groetjes van ons, Bernadette.

  • 09 Augustus 2018 - 14:29

    Helma Leeuwe, Van:

    Jammer dat het zo druk is onderweg maar we horen ook van zoveel mensen dat ze de Camino gaan lopen. Onze onderbuurman vertrekt binnenkort hier en loopt dan de hele route. Wel heel erg ver. Fijn dat jij weer veel leuke mensen tegenkomt en dat iedereen elkaar helpt. Wel handig als de slaapplaatsen schaars zijn. Blij vooral genieten van de inspirerende contacten.
    Groetjes, Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pontevedra

Actief sinds 07 Juli 2018
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 4361

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: